Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nová česká naděje nese jméno THE TRUTH IS OUT THERE. Tedy ne že by tato ostravská čtveřice byla za úplné nováčky, ale při vší úctě k předešlým jakkoliv solidním působištím jednotlivých muzikantů (CRASHPOINT a PIPI-DUPU) kápli hudebníci na to ořechové právě nyní. Je potěšující zjistit, že stran následování hudebních trendů už nejsme sto let za opicemi a propast mezi námi a západními zeměmi se v tvrděrockové sféře i díky albům, jako je toto, průběžně zmenšuje.
Důvodem je jednoznačně moderní (i módní) křížení žánrů, v tomto případě pak především toho hardcorového s elektronikou (resp. dubstepem) někde na pomezí THE DILLINGER ESCAPE PLAN, HORSE THE BAND a ENTER SHIKARI. Jistě, instrumentální úrovně borců z TDEP a jim podobných osoby odpovědné za tuto taškařici zřejmě jen tak nedosáhnou, avšak cit pro povedenou skladbu, výraznou melodii a hitové cítění jim nechybí. Debutové EP je tak díky své "délce" parádně natlakovanou záležitostí, která v podstatě ničím nezaostává za světem a hlavní otázkou tedy zůstává, zda model elektronicky laděného dusání spjatého s vypjatým corovým drcením a hitovými refrény nebude na dlouhohrajícím albu vyčerpán.
Zájemcům o poslech nabízí kapela možnost stáhnutí tohoto EP na http://ttiot.net/.
Rozhodně jeden z nejzajímavějších úkazů na domácí mladé scéně. Hanzi , který opustil kvůli této kapele velmi slibně jedoucí CRASHPOINT, svoji ex-skupinu dle mého odsoudil k pomalé a bolestné smrti, protože druhý vokalista, který by po něm mohl plnohodnotně převzít jeho pěvecké linky a kvalitativně se mu alespoň přiblížil, se na Moravě bude hledat jen velmi obtížně.
Ale zpět k THE TRUTH IS OUT THERE. Jejich moderní směs tvrdé hudby si evidentně jako své vzory oblíbila sebranky jako HORSE THE BAND a ENTER SHIKARI (TDEP, o kterých hovoří kolega v hlavní recenzi, tam neslyším ani trošku). K ENTER SHIKARI musím dodat, že EP THE TRUTH IS OUT THERE je po aranžérské stránce lepší než jakákoliv placka od těchto přeceňovaných Angličanů a baví mě mnohem více.
EP reflektuje současný trend montovat do tvrdých kytarovek dubstepové fragmenty, velmi solidním způsobem v sobě integruje živou kapelu a elektroniku, má navíc jednoho z nejlepších crossoverových vokalistů na domácí scéně, který se lehce a bezproblémově pohybuje jak ve vypjatém řvaní, tak v citlivých čistých vokálech, kterým v tomto případě nechybí ani čich na silné melodie. Po produkční stránce dotažené, zvukově i aranžérsky velmi slušné moderní elektro-metalcorové EP. Za mě jednoznačně palec nahoru. Pevně doufám, že plnohodnotné album, kterým by jednoznačně potvrdili své místo na domácí scéně na sebe nenechá dlouho čekat.
6. ledna 2012
Z HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
Loki11
9 / 10
Parádní EP. Doporučuji zajít na koncert, fakt zážitek.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.